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JD.Com: Responding to a CEO Crisis (Teaching note)

8B20M018
Résumé
Teaching note - See case 'JD.Com: Responding to a CEO Crisis' for full details
Objectifs pédagogiques
This case is suitable for both undergraduate- and graduate-level courses on crisis management, strategy, corporate governance, or human resource management. After working through the case and assignment questions, students will be able to ·learn how a firm can manage a crisis and communicate properly; ·discuss how a firm's particular culture and leadership style affect its crisis management abilities; ·describe how to perform a stakeholder analysis; and ·discuss how corporate and leadership structures can differ between China and the West.
Mots-clés
crisis management; e-commerce
Public
Undergraduate/MBA
Secteur d'activité
Retail Trade
United States; China
Large
2018
Livraison par lien de téléchargement

Adhérents : 5,10 € HT / Non adhérent : 5,50 € HT
Licence à l'unité*
* Usage unique limité à une session. Prix par étudiant formé. Licence à renouveler pour chaque nouvelle session.
** L'achat de la note pédagogique est indissociable de l'achat de l'énoncé du cas.

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