Rechercher un cas : 0 résultats

Zappos.com (B): Strategy Powered by Culture and People

5932(B)
Résumé
The second part of Zappos case focuses on Zappos's people proposition, which led to high performance and raised barriers to imitation. It demonstrates the importance of Fair Process that builds deep trust and commitment in the company, making it difficult for competitors to imitate Zappos.
Theory-based Movies and Lecture Slides can be obtained from <a href="https://www.blueoceanstrategy.... https://www.blueoceanstrategy....
Objectifs pédagogiques
Participants will learn how to create a blue ocean in Case A, and how to execute blue ocean strategy in Case B.
Mots-clés
Blue ocean strategy; Implementing strategy; Fair process; Information technology; online retail, Employees; Employee engagement; Corporate culture; Zappos; Footwear industry; Strategy; Competition
Secteur d'activité
Information Technology and Services
Livraison par lien de téléchargement
7 avec 3 page(s) annexe(s)
Non

Adhérents : 5,10 € HT / Non adhérent : 5,50 € HT
Licence à l'unité*
* Usage unique limité à une session. Prix par étudiant formé. Licence à renouveler pour chaque nouvelle session.

Voir aussi ...

5932(TN)
Note pédagogique
Zappos.com (A) & (B) (Teaching note)

Produits pédagogiques liés ...