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Instacart and the New Wave of Grocery Startups

9-515-089
Résumé
Instacart is testing an Uber-style solution to the challenge of building a home-delivered grocery business. It is backed by $220 million of venture funding. Will this model succeed where businesses like Webvan failed? What are the questions that this exploratory venture needs to answer?
Mots-clés
Distribution channels;Marketing;Marketing strategy;Outsourcing;Outsourcing production;Pricing;Retail;Start-ups;Startup
Public
Case
Secteur d'activité
Geographic Setting: California
Industry Setting: Beverages;Express delivery;Food;Food & Beverage;Grocery stores;Online retail
Number of Employees: Start-up
Gross Revenue: < 50 million
Caractéristiques particulières
Case Teaching Note, (918411), 11p, by John Deighton
2014
Livraison par lien de téléchargement
12
Oui - à acheter séparément

Adhérents : 5,10 € HT / Non adhérent : 5,50 € HT
Licence à l'unité*
* Usage unique limité à une session. Prix par étudiant formé. Licence à renouveler pour chaque nouvelle session.