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Juan Valdez: Colombian coffee quality at the service of a global brand

M2266(GB)
Résumé
Juan Valdez, a Colombian brand specializing in coffee production and marketing, illustrates the challenges and opportunities of international marketing in a competitive sector.

The case study highlights how the brand has differentiated itself through a multichannel strategy, combining physical stores, e-commerce, mass distribution, and strategic partnerships.
It emphasizes the challenges of its international expansion via a franchise model, raising questions about customer experience control and service quality consistency.

Through concrete examples, the case showcases the brand's efforts to innovate and strengthen its premium positioning, particularly through the launch of coffee capsules and the integration of artificial intelligence in product development.

Finally, the case study illustrates the key success factors of Juan Valdez, including its commitment to coffee producers, strong brand identity, and effective communication strategy based on impactful storytelling.
Objectifs pédagogiques
- Expliquer comment élaborer une politique de marketing mix pour des marchés internationaux tout en préservant les valeurs et l'identité de marque
- Expliquer le rôle de la marque dans la différenciation et positionnement à l'international d'un produit de commodité
- Utiliser et réviser des outils classiques du marketing stratégique (PESTEL, SWOT et matrice d'Ansoff)
Mots-clés
Marketing mix - International marketing - Coffee market - Advertising - Franchise
Public
M1, M2
MBA
Cadre, dirigeant
Secteur d'activité
Industrie du café
Caractéristiques particulières
PPT débriefing (21 slides)
2024
Livraison par lien de téléchargement
29 avec 8 page(s) annexe(s)
de 1 à 2 jours
15 - Industries alimentaires
Oui (29 pages) - incluse

Adhérents : 360,00 € HT / Non adhérent : 720,00 € HT
Campus*
* Usage illimité pour un campus sans limite de nombre d'étudiants.

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