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COMEX: What Strategic Repositioning for the Company After the Global Crisis?

G2054(GB)
Résumé
The managing director of Comex is faced with a dilemma. With his company in financial difficulty, he is faced with two strategic repositionings.
Firstly, to merge with a competitor in his sector in order to develop a joint innovation.

Unfortunately, in this case, the poor financial state of the company does not allow him to establish a sufficient balance of power with the target company (company M) and he is relegated to considering an absorption in which his company would lose all autonomy in relation to company M (see Appendix 1).

With the Covid-19 crisis, some regional funds are offered by the BPI. In the face of this crisis, the demand of some clients is also changing (see below, part IV. Presentation of the development of the new activity).
The manager of the company could consider abandoning the merger-acquisition project and developing his business by repositioning himself in his sector of activity.
Objectifs pédagogiques
- Apprendre à caractériser une opération de fusion-acquisition et son type d'intégration via deux outils d'analyse présentés dans la littérature académique sur les fusions et acquisitions
- Définir quels composants d'un business modèle sont susceptibles d'évoluer face à une évolution rapide externe à l'entreprise (crise Covid-19)
- Apprendre à argumenter un choix : l'étudiant ne doit pas chercher une solution unique mais valoriser son choix en rédigeant une note précise et structurée
- Apprendre à travailler au sein d'une équipe (échange, écoute, argumentation, etc.) et présenter/valoriser oralement son travail et/ou le travail de son équipe
Mots-clés
M&A, merger, business model, covid-10 crisis, post-merger integration
Public
- Students in 3rd-year Bachelor, Master, Specialized Masters
- MBA, Executive MS

For executives and managers in continuous training
Secteur d'activité
Communication publique
2020
Livraison par lien de téléchargement
5 avec 8 page(s) annexe(s)
plus de 3 heures (De 3 à 6 h)
74 - Services fournis principalement aux entreprises
Oui (11 pages) - incluse

Adhérents : 360,00 € HT / Non adhérent : 720,00 € HT
Campus*
* Usage illimité pour un campus sans limite de nombre d'étudiants.

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